Mare si fos mariner - Miquel Martí Pol dedicat per la meva filla




MARE, SI FOS MARINER 

Mare, si fos mariner,  
mariner de bona traça,  
me n'iria mar endins  
tot sol amb la meva barca;  
El vent fóra un crit de goig,  
la vela, coloma blanca,  
el cor, d'un blau com d'encís  
i els ulls, d'un verd d'esperança.  

Mare, si fos mariner,  
mariner de bona traça,  
me n'iria mar endins  
tot sol amb la meva barca.  
Us faria adéu al port,  
un adéu ple d'enyorança,  
entre l'escàlem i el pit  
me'n duria el goig de l'aire,  
la verdor fina dels pins,  
la llum de les vinyes clares...  
Mare, si fos mariner,  
tot sol amb la  meva barca  
iria a cercar l'amor  
per ports i cales llunyanes,  
gallardet a dalt del pal  
perquè encaminés la passa,  
i olor de fonoll marí  
entre el meu pit i l'escàlem.  
L'amor seria molt lluny,  
si en caldrien de jornades!;  
De nits guaitaria el cel,  
de dies, la mar tan blava;  
Veuria passar vaixells  
vinguts de terres estranyes.  
-Doncs on aneu, mariner,  
tot sol amb la vostra barca?  
-Cerco l'amor, que bé prou  
sé com m'espera i demana.  
Cerco l'amor, ai companys!,  
per’xò m'empeny l'esperança.  
mare, si fos mariner,  
iria amb la meva barca  
cercant amb delit l'amor  
per mars de somni i rondalla. 


L'amor seria al seu port  
esperant-me, tota blanca.  
La vela, de lluny alluny,  
cridaria l'arribada  
i el vent desfaria en llum  
les trenes d'or de la tarda.  
-Amor -li diria jo-,  
guaita la mar, ampla i clara:  
ella m'ha dut al teu port,  
ella ens farà companya;  
el camí de retornar  
serà un petó que s'allarga,  
jo llegiré en els teus ulls  
tot el que espero i em manca  
i el viu del cor serà fresc  
com una rosa que es bada.  
Tornarem al mateix port  
d'on vaig sortir per trobar-te;  
Hi tornarem llavimuts  
un dia en caient la tarda;  
Tu tindràs el cabell pur,  
jo, la pell un xic colrada,  
i el nostre retorn, el gust  
d'una música llunyana. 


Mare, si fos mariner,  
tot sol amb la meva barca,  
iria a cercar l'amor  
per mars de somni i rondalla.  

Miquel Martí Pol i fotografia Azahara Muriana

Comentarios

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

¿Cómo definen la poesía los propios poetas o a sí mismos?

Casida de la rosa - Federico García Lorca

Tierra de ángeles - Película recomendada por Emilio Carrillo