Joan Margarit - Nou llibre: Des d'on tornar a estimar ....os ho recomano


Dies de 1948 al Turó Park

Alt, de maó vermell, el bloc de pisos,
al darrere, on donava casa meva,
tenia molta llum: s'obria a la malesa
dels solars del suburbi i dels afores.
Al davant s'estenia el parc i l'ordre
del seu misteriós verd fosc urbà.
Sempre, d'aquell darrere
m'ha espantat un ermot amb massa llum.
Com una al.legoria del país
devastat on vaig néixer. Del davant
m'ha espantat acabar sent un intrús
a un parc bellíssim sense haver estat mai
un romàntic anglès de classe alta.
Esplendor i austesa són mala simetria.
A vegades m'agrada tornar al parc.
Allí vaig descobrir que, per ser lliure,
els que t'estimen no han de saber on ets.

Joan Margarit
http://joanmargarit.info/


                       Programa radio La Marina dia 14.1.2015 Martin Villaverde ,
 Sonia Arcos, Victor Blanco "Crónica del rey Cautivo" libros.com, Jose Miguel
en el que presento el teu llibre Joan Margarit


La meva manera d'estimar

Per saber qui sóc
em busco desesperadament 
entre las pàgines d'aquest llibre,
i sorprenentment ens trobem.

Tu, estaves abans que jo naixés,
 deu anys abans.
Sempre que volgui estimar-te 
tornaré als nostres dies del Turó Park, 
per tal de, recalcular, 
com ja vaig fer-ho ahir, 
com ho faig cada dia
 la nostra estructura primigènia. Poema de R.M.Vargas

Allí vaig descobrir que, per ser lliure,
com vas dir tu,
els que t'estimen no han de saber on ets. Joan Margarit



Comentarios

Entradas populares de este blog

¿Cómo definen la poesía los propios poetas o a sí mismos?

Casida de la rosa - Federico García Lorca

Tierra de ángeles - Película recomendada por Emilio Carrillo